APA ITU MINYAK HERBA ASMAK



Saya nak throwback kisah si kecil saya dengan Minyak Herba Asmak. Masih saya ingat lagi, kuat betul dengar nafas anak berbunyi turun naik masa tidur. Dengan terbatuk-batuknya, bunyi kahak tu ada tapi biasa lah anak kecil tak pandai nak keluarkan kahak. Geram betul dengar bunyi kahak tersangkut dikerongkong tu. 

Kalau sebelum ni memang saya akan beri anak makan ubat batuk dan bawa ke klinik sahaja. Tapi anak saya ni kerap betul sakitnya. Kos rawatan klinik pula boleh tahan tinggi. Pantang sejuk sikit mulalah selsema dan batuk tak berhenti. Saya risau akan side effect jangka masa panjang jika anak terlampau kerap consume ubat. 

Bersyukur saya ditemukan dengan Minyak Herba Asmak. Scroll-scroll FB lalu pulak iklan tentang Minyak ni. Memang selalu nampak tapi tak pernah terdetik untuk mencuba. Memang menyesal sungguh saya, menyesal sungguh tak cuba awal-awal. 

Malam pertama saya sapu didada dan belakang badan si kecil. Alhamdulillah pernafasan anak saya lancar tak ada dah dengar bunyi nafas yang turun naik. Lega betul saya. Dua tiga hari saya teruskan sapu Minyak Herba Asmak ni pada anak. Follow juga cadangan agen untuk buat urutan dan sapuan dengan kerap untuk mempercepatkan proses cairkan kahak supaya mudah keluar. Hari kedua anak saya mula keluarkan banyak lendir melalui hidungnya. Alhamdulillah. 

Semakin si kecil dewasa, kesihatan semakin baik namun Minyak Herba Asmak tetap tak lekang dari sisi. Sentiasa ada bersama kemana jua.

0135819100 Rabiahtun

Comments

Popular Posts